قیمت کابینت آشپزخانه

بررسی قیمت کابینت آشپزخانه سال 1401

سلام به شما دوست گرامی که به هدف گرفتن قیمت کابینت آشپزخانه به سایت وودی دکور راهنمایی شدید ، اگر هدفتان این بوده ،

لطفا با شماره تلفن : 09124604815 تماس حاصل کنید تا همکاران ما در سایت وودی دکور شمارو راهنمایی کنند .

ولی اگر هدفتان نحوه محاسبه قیمت کابینت آشپزخانه است لطفا این مقاله را تا انتها دنبال کنید .

شاید برای شما هم سوال باشد که چرا قیمت کابینت آشپزخانه در نمایشگاه ها و یا در کارگاه ها ، انقدر با هم اختلاف دارد ، این اختلاف قیمت کابینت آشپزخانه باعث سردرگمی مشتری می شود .

مطالبی که در این صفحه می خوانید :

بررسی اختلاف قیمت کابینت آشپزخانه در بازار 1401

همانطور که می دانید قیمت کابینت آشپزخانه بستگی به نوع آن دارد ، برای مثال قیمت کابینت آشپزخانه ام دی اف مات تقریبا مقرون به صرفه و یا به اصطلاح اقتصادی است ( هر چند که همین قیمت کابینت ام دی اف مات از نظر نوع برند تفاوت دارد ) ولی قیمت کابینت هایگلاس تقریبا 30 درصد از کابینت ام دی اف مات گرانتر است .

نمونه کابینت ام دی اف مات

کابینت مات مشکی

نمونه کابینت هایگلاس

ولی این تمام ماجرا نیست چرا که ممکن است این اختلاف قیمت کابینت آشپزخانه حتی در یک نوع کابینت برای مثال ام دی اف مات با یک ام دی اف مات دیگر حتی با یک برند انتخابی مشابه نیز دیده شود .

اینجا این سوال پیش می آید که چرا برای مثال یک متر کابینت ام دی اف مات می تواند اختلاف قیمتی حدود 20 درصد یا شاید بیشتر با نمونه مشابه خود داشته باشد .

از قدیم معروف بوده که گفته اند :

” هیچ گرانی بی حکمت و هیچ ارزانی بی دلیل نیست “

و یا اینکه :

” هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمی گیرد “

پس اگر می خواهید در انتخابتان اشتباه نکرده باشید و خود را درگیر مشکلات بعد نکنید ،

به شما توصیه می کنیم که با چشم باز و اطلاعات کافی نسبت به سفارش کابینت آشپزخانه اقدام کنید .

وقتی صحبت از کابینت به میان می آید ، نظر اکثر افراد فقط به این که این کابینت از نوع ام دی اف مات است یا هایگلاس و یا کابینت آشپزخانه ممبران جلب می شود و کسی به این مطلب توجه نمی کند که جنس بدنه ی داخلی این کابینت ها از چه برندی ساخته شده .

و یا اینکه نوار پی وی سی چسبانده شده روی آن از چه برندی و چند میل است . یا یراق آلات مصرفی از چه کیفیتی برخوردار است .

فاکتور اول قیمت کابینت آشپزخانه : نوار پی وی سی

نوار پی وی سی لبه چسبان از نظر کیفیت (نوع برند ) و قطر نوار مختلف هستند حتی کیفیت چسبهایی که از آن برای چسباندن نوار پی وی سی استفاده میشوند با هم متفاوت هستند .

نوار پی وی سی در رنگها ، قطرها ،و برندهای مختلف
نوار پی وی سی در رنگها ، قطرها ،و برندهای مختلف
نوار پی وی سی

هر چند که نحوه ی ساخت بدنه و یا به اصطلاح کلاف کردن بدنه ی کابینت بسیار حائز اهمیت بوده و در بسیاری از موارد دیده شده که این کلاف ها از استقامت کافی برخوردار نیست که مخصوصا در کابینت های هوایی می تواند خطر آفرین باشد .

کلاف بندی بدنه کابینت ها از نظر استحکام حائز احمیت است

جنس ام دی اف بکار رفته دربدنه کابینت آشپزخانه مثل تمام اجناسی که در بازار موجود است مختلف و با درجه مرغوبیت متفاوت می باشد .

از نظر تراکم ، تاب نداشتن ، کیفیت روکش ، قابلیت ابزار خوردن ، لب پر نشدن بعد از برش به دلیل خشک بودن رویه ، قابلیت چسبیدن نوار پی وی سی

و موارد دیگر که اینها خود باعث اخلاف قیمت هر ورق ام دی اف با ورق دیگر و در نهایت به اختلاف قیمت کابینت منجرمی شود .

ام دی اف با تراکم بالا و نئوپان با تراکم پایین

اشتباه بیان رایج در بازار در باب ( لترون و نئوپان )

یکی از اشتباهات رایج در بازار کابینت ندانستن تفاوت بین مغز ام دی اف با روکش آن است .در بازار وقتی صحبت از لترون میشود آن را با مغز نئوپان اشتباه میگیرند . یعنی مغز ورق ها را یا لترون ( اشتباها نئوپان ) میدانند و یا ام دی اف . که کاملا غلط است .

فاکتور دوم قیمت کابینت آشپزخانه : روکش ورق ها

حساب مغز ام دی اف رو با روکش آن از هم جدا کنید . وقتی صحبت از لترون بمیان می آید منظور جنس روکش ورق است ، رویه ورق ها را از جنس های مختلف مثل : لترون ( یا همان کاغذ) ، ملامینه ، هایگلاس ، پی وی سی ، HPL میکشند .

فاکتور سوم قیمت کابینت آشپزخانه : مغز ورق ها

مغز ورق ها ی مصرفی در کابینت ازجنس های مختلف مثل نئوپان ( که ازخورده چوب ) ساخته میشود

این ورق ها اصلا ابزار خور نبوده و علاوه بر آن دارای مغزی شیرین میباشند و جانوران علاقه خاصی نسبت به این نوع چوب دارند که باعث خورده شدن چوب توسط آنان میشود و ضمناَ بهترین مکان برای منزل کردن و تخم ریزی آنها میباشد .

که ما اصلا این نوع ورق ها حتی به درخواست مشتری برای مقرون به صرفه شدن کابینت درخواستیشان استفاده نمیکنیم و توصیه اکید داریم که شما هم از این کار صرفه نظر کنید .

نئوپان با مغز متخلخل
نئوپان با مغز متخلخل

جنس ام دی اف را از خمیری که ازترکیب چوب و رزین است درست میکنند ، که کاملا منسجم بوده و با رعایت استاندارد های لازم بدون خلل میباشد ،

مصرف رزین در چوب آن را تلخ کرده و علاوه بر ساخت ام دی اف با استحکام بسیاربالاتراز نئوپان و قابلیت ابزارخوری عالی کابینت شما را از گزند جانوران و حشرات مثل سوک و موریانه در امان نگه میدارد. ضمنا از نظر چسب خوری ( قابلیت چسبیدن روکش به مغز ورق ) بسیار عالی عمل میکند .

ام دی اف با مغز متراکم ( دانسیته بالا )

فاکتور چهارم قیمت کابینت آشپزخانه : یراق آلات

یراق آلات مصرفی در کابینت هم از کیفیت های مختلفی برخوردار است از جنس پیچ مصرفی گرفته تا لولاها ، جک ها ، دستگیره ها ، ریل ها ، نوع پایه و غیره همگی در قیمت کابینت ساخته شده موثر است .

انواع یراق آلات با قیمت ها و کیفیت های مختلف
انواع یراق آلات با قیمت ها و کیفیت های مختلف
انواع لولا با قیمت ها و کیفیت های مختلف
انواع لولا با قیمت ها و کیفیت های مختلف

فاکتور پنجم : تاپس یا همان صفحه کابینت

جنس تاپس ( صفحه کابینت ) : صفحه های کابینت از نظر قطری با هم متفاوت است ، این صفه ها در قطرهای 3 سانت و یا 5 سانت و یا در موارد سفارشی 7 سانت ساخته میشوند .

جنس رویه این صفحات نیز با هم مختلف است معمولا جنس رویه این صفحات از HPL میباشد که بازبنا به شرکت سازنده آن دارای قیمت های متفاوت میباشد .

مغز این صفحه ها نیز از نظر مرغوبیت و دانسیته ( فشردگی ) با هم متفاوت است .

با یک نگاه اجمالی به موارد ذکر شده می توانید دریابید که این اختلاف قیمت ها از کجا ناشی می شود .

تازه ما این مطالب را فقط از نقطه نظر متریال مصرفی بررسی کردیم .

به تمامی این موارد بی تجربه گی بعضی افراد غیر متخصص را اضافه کنید که می تواند برای منزل شما چه از نظر طراحی شکل ظاهر و بهینه سازی محیط آشپزخانه و چه از نظر نحوه کلاف بندی بدنه ها (ساخت) و نصب غیر مسئولانه در منزل شما فاجعه آفرین باشد .

حال تصمیم بگیرید که میخواهید برای کابینت منزلتان با در نظر نگرفتن این موارد چند بار هزینه کنید ! و یا با اندکی هزینه بیشتر سلامت کابینت آشپزخانه خود را تضمین کنید .

برای دیدن نمونه کارها به صفحه اینستاگرام کابینت آشپزخانه وودی دکور وودی دکور سر بزنید